Washington dag 1

24 september 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hoewel ik gisteren ben aangekomen is vandaag mijn eerste 'echte' dag in Washington DC.

Na vanmorgen te zijn opgestaan , zelf ontbijt te hebben gemaakt (Amerikanen verklaren me voor gek) gekeken wat voor weer het zou worden. Uiteraard is dit regen, regen en nog eens regen. Museumpje dan maar? Aangezien we in de stad van de Smithsonians zijn, kan ik deze niet aan mij voorbij laten gaan.

Vanmorgen aan American friends gevraagd welke Smithsonian zij me dan aanraden. Er werd mij in eerste instantie gezegd dat er maar 1 is. Er zijn er 19.

De regen trotserend loop ik 2.5 mijl richting downtown DC (Amerikanen verklaren mij alweer voor gek. Regen? Lopen?). Aangezien ik al een poosje bar weinig bewogen heb, leek me dit een aangename wandeling.

Zeiknat kom ik aan in het Smithsonian museum of national history. Na kort onderzoek heb ik besloten in ieder geval deze te willen zien. Ik ben erachter dat Amerikanen een andere perceptie hebben van hoe dingen gegaan zijn dan wij. wie de waarheid spreekt laat ik in het midden maar wil wel graag kwijt dat zij gewoonweg niet alles zeggen. Alternative history?

Na deze verbazingwekkende tocht, op naar het volgende museum. The natural history. Deze vond ik een beetje blahblah been there done that maar toe maar.

The museum of art was wel echt heel tof evenals the air and space museum.

De foto's zullen zo gepost worden.

Na 5 uur rondgewandeld te hebben besluit ik dan toch maar dat het ondertussen wel genoeg is geweest. Even een maaltje bij een schimmige Chinees halen (aangeraden door een portier) en dan toch maar zorgen dat ik ver voor donker weer terug kan zijn in de toch ietwat schimmige wijk waar ik verblijf.

Ergens along the way nog een flesje wijn scoren. Deze ging gepaard met het telefoonnummer van de jongen achter de kassa. Still got it! 😂. Niet dat ik daar ook maar iets mee ga doen (no worries mama and pop)...

Nu weer verder met nurse Jackie! I'M HOOKED!

Morgen op naar het witte huis en iets met O and O Street. Geen idee wat dat is nog.

Still going strong! 💪💪

1. Gera Admiraal:
    24 september 2018
    Goed bezig jij! Leuk om te lezen🤓
  2. Corine:
    25 september 2018
    Wat leuk om Amerika op zijn Josje te lezen! 😘 veel plezier nog!
  3. Niels:
    25 september 2018
    Leuk verhaal en je bent zo te lezen nog niet helemaal veramerikaanst. 😊
    Have fun and good times.
  4. Mama:
    25 september 2018
    Die jongen achter de kassa, gaat ie naar de kerk?

Nee, alle gekheid, heel leuk om te lezen. Je kan er wel je werk van maken, van schrijven. Vol programma heb je! X
    Mucho good times.
  5. Hanne Leen:
    Hé Jos.

Klinkt goed allemaal zeg. Wat heb jij in korte tijd al veel gezien!
  6. Chiel:
    25 september 2018
    Keep posting, toffe reis!
  7. (tante, gek woord eigenlijk) harriët:
    25 september 2018
    Lieve Josje, ik vind je echt super stoer!! Geweldige reis!
  8. The Mummy:
    Heeeee, tante Harriët!