Washington dag 2

25 september 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Dag 2 zit er voor mij in downtown DC ook op. De tering wat een dag. Hoewel DC echt wel mooi is, had ik er iets meer van verwacht. Het feit dat ik in het eerste kwartier al zeiknat ben geregend helpt uiteraard niet mee. Het woord humidititty heeft pas ware betekenis wanneer je in DC rond loopt met 25 graden en een luchtvochtigheid (humidity) van 87%

Eerst een uur door een warme douche lopen die vervolgens over gaat in een tamelijk dikke zware warme lucht. Puur genot.

Dit allemaal overleefd hebbende, kom ik aan bij het witte huis. Deze heb ik alleen van zijn achterkantje gefilmd want toen ik zover was om eromheen te lopen, kwam het echt met hele serieuze bakken uit de hemel vallen. Een blik op Trump is mij niet gegund.

Dan maar door naar het memorial naald ding. Lijkt een beetje op de naald bij Apeldoorn maar dan wat groter.

In de verte pak ik toch nog een glimps mee van de voorkant van het witte huis. Prachtig.

Daarna zou ik eigenlijk naar the museum of women's arts (rasfeminist) gaan maar de regen dwong mij bij the museum of African American history naar binnen.

Zeker de moeite waard! Ik ben echt heel blij dat ik deze mee heb gekregen. Niet alleen heb ik hier te zien gekregen hoe zwaar het geweest moet zijn, en nog steeds is, maar ook waren hier grote stukken over de krachtige Afrikaans Amerikaanse dames die zeker een voetafdruk hebben weten te zetten in de geschiedenis van de USA. Een stuk wat ik heb gemist in the museum of national history. Daar wordt met maar een half woord gerept over de bijdrage van vrouwen op welk vlak dan ook. Behalve de jurken van de first ladies. Die worden dan wel weer uitgebreid belicht.

Mijn feministische nekharen gaan overeind staan maar toe maar. Ik bemoei me er verder niet mee.

Ondertussen heb ik er ruim twintig mijl te voet op zitten in twee dagen en ik merk dat ik hier lichtelijk flauw van word. Lunch dan maar? De keuze is, vet, iets minder vet, belachelijk overpriced salade. Burger it is!

Op half nieuwe energie leg ik de laatste loodjes terug af naar mijn garage mahal. Er moet straks ook nog gegeten worden maar dat doe ik om de hoek. Eerst even flink afkoelen in de airco. Het is hoognodig.

Morgen door naar Virginia waar ik een Facebook vriendin op zal zoeken. Help me hopen op mooi weer want dan kunnen we het meer op met de boot! 😀

1. Kimmes:
    26 september 2018
    Nahhhh wat kak van de regen... Verder supertof om te lezen allemaal... Hopelijk kan je het meer op!!! ☺️ 💋💪💪
  2. Mama:
    Leuk verhaal weer!
  3. Mau:
    26 september 2018
    Na regen komt zonneschijn! Maar laat je niet kisten.... je bent er en ENJOY! En wat betreft Trump...pfff... je kan je tijd beter spenderen aan leuke dingen😎
  4. Hilde:
    Humidititty 🤣 garage mahal 🤣
    Ben weer benieuwd naar je verhaal morgen! Niks meer te beleven in DC vlnu?